30 september 2016

Det vita huset av Petter Lidbeck

 Enda skälet till att hon pratade med mig var att det inte fanns någon annan att prata med.
- Yussef, kan inte du hämta min plånbok?
- Va? sa jag.
- Du vet väl var jag bor?
- Nej.

Det är en helt vanlig, kall och tråkig dag på sommarlovet. Anna, Hellman och Yussef är uttråkade. Anna ber Yussef om en tjänst, vilket får hemska följder för alla tre. De blir indragna i något som de inte kan styra. Vem kan man lita på och hur ärlig måste man vara.

Författaren Petter Lidbeck har skrivit en spännande och aktuell thriller som fick mig att fundera över vad som är rätt och vad som är fel. Kan sanning skada? När gick det på tok? Var det redan i början av berättelsen eller långt senare.
Jag tycker bilden på framsidan beskriver känslan i boken på ett bra sätt. Läs boken! Kanske blir du som jag lite orolig för Yussef och de andra och måste sträckläsa berättelsen. En bok som är värd att läsa till slutet.

Kolla om boken finns inne!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar